Vanaf donderdag 16 april jl. is een televisiecampagne gestart vanuit VisNed en de Redersvereniging voor de Zeevisserij (RVZ) om de maatschappij én sectorgenoten een hart onder de riem te steken.
VisNed en de pelagische reders (RVZ), zijn lid van VNO-NCW en hebben als zodanig gebruik gemaakt van het aanbod om STER zendtijd te benutten om met de achterban te communiceren. Ook nu dat de COVID-19 maatregelen bepalend zijn voor hoe we met elkaar omgaan en de zorgen om dierbaren extra groot zijn, varen vissers uit om elke dag gezond en duurzaam voedsel te vangen. Het Visbureau heeft met de actie 'voor wie neem jij vandaag een visje mee' de toon gezet voor een mooi gebaar.
We zijn trots op onze leden, die ook in deze tijden elke week naar zee gaan. COVID-19 treft iedereen, ook vissers. Uiteraard in economische zin, in de zin van maatregelen die aan boord genomen moeten worden, maar ook persoonlijk. Vissers zijn ook echtgenoten, vaders, zonen, dochters en moeders. Vrienden, met een sociaal leven aan de wal. Natuurlijk denken vissers doordeweeks aan het thuisfront, maar het thuisfront en de mensen aan de wal denken ook aan jullie.
Zorg een beetje voor elkaar...
De televisiecampagne is te zien op NPO1, NPO2 en NPO3 in de STER reclame blokken op wisselende tijdstippen tot en met 29 april.